El món del circ serà el gran protagonista aquest proper cap de setmana a Manresa, amb la celebració els dies 3 i 4 de setembre, de la3a edició del Festivalet de circ, una proposta cultural organitzada per l’Ajuntament de Manresa i La Crica.
Després d'un any sense activitat cultural, el Festivalet torna amb més ganes i il·lusió que mai, afrontant nous reptes i adaptant-se a la nova situació social i sanitària. En aquesta 3ª edició, hi seran presents artistes i companyies internacionals, però també les imprescindibles, les de km0, amb propostes per a tots els públics, amb estils ben diferents.
L’estrena del Festivalet serà aquest divendres, 3 de setembre, a les 20 h, al teatre Kursaal amb l’espectacleSuspensión,de la companyia madrilenya Nueveuno Circo, unespectacle demalabars i manipulació tradicionalsamb unaformulació contemporània, el qual el públic es podrà reconèixer i emocionar.Les entrades es poden adquiriren aquest enllaç.
L’Anònima, epicentre del Festivalet
El gruix del Festival tindrà lloc aquest dissabte, 4 de setembre a l'Anònima, que acollirà quatre espectacles de diversesdisciplines circenses, amb propostes molt diverses i estils ben diferents. La jornada està amenitzada pel dinamitzadorRicky, el profesor de tenis,queamb acrobàcies, piruetes i bon humor farà passar una bona estona als assistents entre espectacle i espectacle.L’espai es completa amb una zona de xics, servei de bar, ambientació musical a càrrec deWake up Jamaicai moltes sorpreses.
La jornada s’iniciarà a les 11 del matí amb eltaller de circ, conduït per formadors de LaCrica, que permetrà als participants experimentar les emocions del circ en un ambient lúdic i relaxat.A l’1 del migdia, elKolectivo Konica, de la mà de Candela Casas, Elisa Strabioli, Greta Marino, Mar-i-cel Borràs, Michela Fiorani i Shakti Olaizola,portaran a l'escenari l’espectacle La punta de mi nariz, un número d'equilibris acrobàtics.
A la tarda,a partir de les 17 h, la jornada continuarà amb els formadors i alumnes de l'Aula de Circ LaCrica, que portaran a escena l'espectacle multidisciplinariCabaret, 10 anys de LaCrica. A les 18.30 h,laCia Soon,presentarà l’espectacle d’acrobàcia amb tots d’humorGregaris,una propostaconduida per Manel Rosés i Nilas Krolind. A les 8 del vespre serà el torn de la companya belga-argentinaBalBàl Company, amb Josefina Castro i Daniel Ortiz, que oferirà unquadre aerien altura ambel nom deNinguna palabra.