Pla de lectura 2026 - 2030
Manresa, ciutat lectora – Pla de lectura 2026-2030 té com a objectius principals: Aconseguir una consolidació, un augment i una diversificació de gèneres més gran entre la població actualment lectora. Aconseguir incorporar nous públics a la lectura entre la població actualment no lectora. Facilitar l’accés a la lectura i als hàbits lectors de tota la ciutadania amb una especial atenció als col·lectius més vulnerables. Fer de la lectura un element integrador, cohesionador i facilitador de benestar socials i personal. Fomentar la lectura en llengua catalana.
Contingut:
- Una presentació per part de la regidora
- Metodologia, en la que s’explica el mètode i el procés en l’elaboració del contingut del pla.
- Manifest per la lectura “Manresa, ciutat lectora”, a on es defineix el manifest per la lectura, escrit per l’escriptor Xavier Mas Craviotto, con un primer punt de partença.
- Manresa, un posicionament per la lectura, a on es defineix conceptualment el concepte de lectura.
- La diagnosi, a on es fa una radiografia de dades, agents, equipaments i institucions que dibuixen l’estat de la lectura a la ciutat.
- Línies estratègies i accions, a on s’explica la finalitat del Pla i els seus valors i és defineixen cinc línies estratègies i 42 accions per a la implementació del Pla:
- La lectura, una missió de ciutat, amb 5 accions.
- La lectura com a factor de creixement personal i de desenvolupament i cohesió social (primer contacte amb la lectura), amb 9 accions.
- La lectura i l’educació (la lectura com a sistema estructurat), amb 12 accions.
- La lectura com a factor de desenvolupament cultural (la lectura en tot el seu potencial), amb 8 accions.
- La configuració del sector del llibre i la lectura (la lectura com a sistema), amb 8 accions.
- El Pla finalitza amb un apartat a on es cita la bibliografia utilitzada, els annexos amb els documents creats durant el procés i els crèdits a on es citen totes les persones i institucions que han donat suport i han participat en la seva elaboració.
El pla lector vols ser un document estratègic, flexible i viu per avançar en els objectius estratègics marcats. La priorització de les accions, serà feta anualment pel grup motor, tenint en compte el pressupost i recursos per portar-la a terme, agents implicats, urgència i prioritat, entre altres criteris.