EMERGÈNCIA

Autor: PERE MOLES SANS
Fa anys que vivim instal·lats en un estat d’emergència gairebé permanent. Les alarmes clíniques, climàtiques, democràtiques o bèl·liques ja no irrompen com a excepció, sinó que formen part del soroll de fons constant del present.
Emergència no assenyala cap accident concret ni cap perill visible. Activa una alerta sense esdeveniment, una senyalització sense causa aparent. L’obra assenyala el moment en què l’emergència deixa de ser puntual i esdevé una condició estructural de la nostra vida col·lectiva.
La instal·lació ocupa la plaça Sant Domènec de Manresa amb la paraula EMERGÈNCIA, construïda amb 200 balises V16 homologades disposades sobre el paviment. Aquests dispositius, concebuts per advertir d’un risc imminent, funcionen aquí com un alfabet mínim: la llum ja no protegeix, interpel·la; no resol, manté l’alerta.
Pere Moles proposa aquesta obra com una constatació visual del nostre temps: un present en què l’emergència ha deixat de ser un fet extraordinari per convertir-se en el paisatge ordinari que habitem.
PERE MOLES
Pere Moles Sans és un artista conceptual multidisciplinar nascut a Andorra, on es troba gran part de la seva obra, tot i que algunes de les seves peces han viatjat tan lluny com Austràlia. La influència del seu background professional, el de dissenyador, es deixa veure en moltes de les seves peces. També és fundador de Reunió de Papaia, un col·lectiu que crea i difon projectes artístics i culturals per a institucions públiques i empreses privades, a través d’accions efímeres, permanents i itinerants en espais exteriors.
Dg. 15 de febrer, de 19 a 21 h