LA SEGONA PELL DISTANT

Autores: NÚRIA NIA I CITLALI HERNÁNDEZ

 

La segona pell distant fa un paral·lelisme entre les complexes relacions de co-dependència entre hoste i microbiota de la pell, i els processos de producció de subjectivitats digitals, composades de dades personals als perfils de les xarxes socials, historials de navegació, dades de geolocalització, transaccions bancàries, dades biomètriques o correus electrònics. Es tracta d'una instal·lació que qüestiona la nostra subjectivitat física i allò que pot presentar o representar-nos com a subjectes en l'espai de la xarxa.

Diversos làsers projecten les gotes amb els microbis i bacteris que poblen la pell i els fluids de les dues artistes. Cadascuna d'aquestes gotes activa el so d’una IA que processa missatges que s’han enviat entre elles durant anys.Així, cos físic i cos digital s'entrellaçen en un entramat gairebé quirúrgic.

 

NÚRIA NIA I CITLALI HERNÁNDEZ

Núria Nia és una artista formada en cinema, art digital i comunicació, i doctoranda en Belles Arts a la Universitat de Barcelona. La seva pràctica artística parteix de l’audiovisual i s’expandeix cap a la performance i la instal·lació, explorant qüestions com els cossos digitals, la imatge-pantalla, l’arxiu performatiu, el treball digital i el pensament col·lectiu. Ha participat en exposicions, performances i residències en nombrosos centres i festivals, i actualment és artista resident a Fabra i Coats – Fàbrica de Creació. Combina la pràctica artística amb la investigació, la producció audiovisual i la docència.

Citlali Hernández és dissenyadora industrial i artista transdisciplinària establerta a Barcelona. Forma part d’Axolot, un estudi centrat en la recerca, l’art i la interacció, i desenvolupa una tasca docent en diverses institucions acadèmiques. La seva pràctica se situa entre l’art electrònic i les arts performatives, amb el cos com a eina i eix central de recerca. A través de circuits electrònics oberts integrats en el cos en moviment, explora la relació entre identitat, tecnologia i performativitat, així com les dinàmiques de poder dels sistemes tecnològics contemporanis.

Adreça: Capella de Sant Ignasi Malalt
Horari: Ds. 14 de febrer, 19.00 a 24.00 h Dg. 15 de febrer, de 19.00 a 21.00 h