EL CEL NOCTURN DE LA TARDOR. Visita a l’observatori Astronòmic de Castelltallat
L’activitat comença a la cúpula, on us donem la benvinguda.
Després baixem a la Rectoria (el nostre centre d’interpretació), on us fem una interpretació de l’exposició permanent “Les proporcions del sistema solar”.
A continuació, a la sala multimèdia, amb l’ajut d’imatges projectades de gran qualitat provinents d’un programa de navegació espacial, us fem la xerrada/ col·loqui sobre l’evolució estel·lar: una entenedora explicació de com fa eclosió, evoluciona, i s’extingeix un estel.
¿Per a què serveixen els estels? ¿Hi ha vida més enllà de la Terra? Són preguntes a les quals intentem donar resposta.
Seguidament, accedim a l’edifici de la cúpula, on a través de dos potents telescopis, fem l’observació nocturna del cel de la tardor, directament des dels oculars dels aparells d’augment, sense fotografies... Descobrim els objectes del cel profund d’aquesta estació de l’any: la galàxia d’Andròmeda i el doble cúmul de Perseu o l’estel doble Mizar, entre molts d’altres, a banda dels planetes que puguem trobar al cel d’aquell moment i els paisatges de la Lluna, si aquell vespre es deixa veure.
L’activitat també inclou una observació a ull nu de les constel·lacions d’aquesta època de l’any, amb l’ajut d’un raig làser: descobrim Cassiopea, Pegàs, Andròmeda, Àries, els Peixos, i d’altres.
El desplaçament fins a l’observatori va a càrrec popi.
Cal comprar les entrades prèviament a: https://www.observatoricastelltallat.com/ introduint el codi "Cosmògraf_2025".
Organitza: Centre Cultural el Casino
Col·labora: Observatori Astronòmic de Castelltallat