Mostrar Menú

Els artistes Oriol Segon, Marta Genís i Joan Herbera signen un gran mural innovador que reflexiona sobre la Covid i la necessitat del contacte humà

La intervenció artística, amb el nom de “L’Abraçada” combina fotografia i pintura i  s’ha creat en una paret de 84 m2 al Parc de Casa Caritat. Inicialment l’obra és  una gran fotografia que es deteriorà amb el pas del temps i deixarà pas a una gran pintura mural.

Els artistes Oriol Segon, Marta Genís i Joan Herbera signen un gran mural innovador que reflexiona sobre la Covid i la necessitat del contacte humà

Tres artistes manresans de diferents disciplines, Oriol Segon, Marta Genís i en Joan Herbera, han unit les seves forces i la seva capacitat creativa per a la instal·lació a Manresa d’un gran mural de 84 mque combina la fotografia i la pintura a una paret del Parc de Casa Caritat, una proposta molt innovadora que  reflexiona  sobre la difícil situació de la Covid-19 des de l’eix de les relacions, posant èmfasis en la necessitat de contacte  pròxim i humà.

Els detalls d’aquesta proposta artística han estat presentats aquest migdia per la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Manresa, Anna Crespo Obiols, i els tres artistes manresans  Oriol Segon, Marta Genís i Joan Herbera.

La regidora de Cultura ha mostrat la satisfacció de presentar “una peça espectacular” d’un projecte que va néixer durant  l’exposició “Art Confinat”, que va acollir l’Anònima durant la festa major d’estiu. Crespo ha valorat aquestes iniciatives impulsades per artistes locals per reivindicar l’art urbà.

La principal característica d’aquest mural innovador, amb el nom de l’Abraçada, és que juga amb el pas temps com a element creatiu. En un primer moment, al mural es veurà una gran fotografia que, amb el pas del temps i depenent de les condicions climàtiques –el procés pot durar mesos-, el paper fotogràfic anirà cedint i deteriorant-se i deixant pas a la imatge  de pintura que hi ha a la capa inferior.

En la imatge de gran format figuren dues persones de diferents generacions nues abraçant-se amb tendresa a través d’un plàstic. El plàstic simbolitza el límit actual i la necessitat de contacte . En caure la fotografia es desvelarà aquestes dues mateixes persones abraçant-se pell amb pell.

La nuesa de les dues dones de diferent edat que s’abracen vol fer una picada d’ullet a l’obra censurada de Cristina Dejuan a un edifici de Torrefarrera (Lleida).

Per a Joan Herbera “aquesta intervenció artística, totalment innovadora,  per la combinació de dues disciplines, expressa la necessitat del contacte humà en un moment com el que vivim”. Marta Genís ha subratllat la introducció del pas del temps com a element narratiu de l’obra i que hi acabarà aportant un nou significat”. Al seu torn, Oriol Segon ha reivindicat “l’art regeneratiu” i ha destacat el treball creatiu previ realitzat durant els darrers mesos”. Finalment, ha afegit que “aquesta obra és una abraçada intergeneracional que vol contribuir a aportar reflexió i esperança”.

L’obra combina la tècnica mural amb la intervenció  fotogràfica i ha estat treballada des de setembre de 2020, impulsada per l’Ajuntament de Manresa amb la col·laboració amb l’empresa Remsa. Les dues dones que apareixen a l’obra van ser seleccionades d’un càsting realitzat pels artistes.

Cada any des de la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Manresa es porta a terme l'encàrrec de pintures murals, sigui dins el projecte MUR, o els Murs Plàstics anteriorment, amb la doble voluntat de cercar noves vies de relació entre l'art i l'urbanisme en espais públics de la ciutat tot reivindicant l'art urbà. També es vol aconseguir fomentar la descoberta d’espais desconeguts o poc transitats,  especialment al Centre Històric de la ciutat i amb la intenció és afegir un nou centre d’interès cultural per atraure nous visitants.