Logo Microscopies

Micropaisatges sonors

L'escolta i l'olfacte són els sentits més primitius que disposa l'ésser humà, van lligats amb un passat ancestral, el temps en què es vivia entre la natura. Encara guardem reaccions primàries a efectes externs: sentir el plor d'un nen molt petit ens desperta el sentiment d'anar a agafar-lo perquè calli i així consolar-lo, amb un sentit de protecció vers l'infant; o ens desperta perquè el seu plor pot delatar-nos un sentiment de perill, per la posició vers un depredador.

Partint d'aquesta memòria sonora, latent dintre de la nostra psique, amb la instal·lació de micropaisatges sonors es pretén dotar a l'espectador de la capacitat d'escolta perduda i rangs freqüencials obviats en l'evolució caòtica i industrialitzada que hem viscut.

Partint d'aquesta memòria sonora latent dintre de la nostra psique, amb la instal·lació de micropaisatges sonors es pretén dotar a l'espectador de la capacitat d'escolta perduda i rangs freqüencials obviats en l'evolució caòtica i industrialitzada que hem viscut.

Es pretén amplificar els sons naturals existents a partir del procés acústic de les escultures sonores Baschet, buscant un efecte d'escolta augmentada per l'espectador com seria en l'antiguitat el Sapiens en la Natura.

L'amplificació d'aquests sons es realitzaria amb una sèrie d'altaveus acústics disseminats per una zona natural, buscant ampliar d'una manera acústica els sons ja existents de la natura.

Vicent Matamoros. Llicenciat en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (2009) on va seguir un itinerari especialitzat en escultura i investigació en el camp de l’Art sonor.
Associat del Departament d’Arts visuals i Disseny de la Facultat de Belles arts (UB) des del curs lectiu 2015/2016 fins a l'actualitat.
Com a escultor, ha participat en diferents projectes culturals i artístics amb estades internacionals. Encarregat a diferents projectes a l'empresa TAA Group com a escultor responsable del modelatge al parc temàtic de Toverlan (Països Baixos). Una estada a Qingdao (Shandong, Xina) on supervisava i realitzava la construcció de 34 escultures de gran format dins d'un projecte liderat per l'escultor i catedràtic Josep Cerdà. També ha participat en diferents simpòsiums a escala internacional com ara l'homenatge a Brancusi (Targui jiu, Romania 2013) i el festival d'art "Açores Artcamp Disseny en mimbre" (Ponta Delgada, Portugal 2010) entre d'altres. Ha estat responsable de la Direcció artística del festival de cine "Filminho" (Vilanova do Cerveira, Portugal), un projecte de residència a la "École Nationale Supérieure d'Art Limoges-Aubusson, on es realitzà un estudi de la sonoritat de la porcellana com a mètode escultòric (Limoges, França).
Amb l'experiència com a organitzador i participant de diferents tipus de projectes artístics, ha assolit una gran capacitat de donar una resposta ràpida i directa a les necessitats generades als projectes que els estudiants i artistes vulguin gestar i desenvolupar.